Thursday, June 25, 2009

Epistä, suosimista, lellimistä... PROTESTI!

Haluan tehdä reklamaation!!! Eilen näytti ensin tosi lupaavalta, kun emäntä alkoi pukea kenkiä jalkaan ja jo innostuin... jee, taas pihalle! Yritin heti jonottaa oven takana vuoroani, mutta se vaan sanoi, että "et sä näihin valjaisiin mahdu" ja puki pienet vaaleanpunaiset valjaat pikku-Lillille. Niin ne sitten katosivat ovesta ulos ja parvekkeelta näin, miten innoissaan se pieni sähikäinen juoksi ympäri pihaa: hyppi ja pomppi joidenkin itikoiden perässä ja juoksi kovaa...

MÄ jouduin sen sijaan tyytymään katselijan osaan. Ei paljoa lohduttanut, että Iines oli samassa veneessä. Se oli vähintään yhtä innokas kun minä, mutta niin vaan molemmat jäätiin rannalle ruikuttamaan. Toivo heräsi uudelleen, kun Lilli palautettiin sisään. Mutta EI! Ei tullut mun vuoroa eilen eikä Iineksenkään. Iinestä mamma lahjoi nameilla ja mulle lässytti jotain. Pah. Aamulla se lupaili, että tänään pääsen, mutta saa nyt nähdä!

Ilta myös päättyi pettymykseen, vaikka hetken jo toivoin että pientä parannusta olisi luvassa saaliin myötä. Mamma oli jo menossa nukkumaan, kun huomasi ikkunalla pörräävän ISON kimalaisen. Mehän kaikki huomattiin se myös ja kilvan yritettiin sitä napata. Mamma yritti vuoroin huitoa meitä kauemmas ja pörriäistä tuuletusikkunasta pihalle. Hädissään se sitten hakkasi sitä lehdellä niin kauan, ettei siitä ollut meille enää mitään iloa.

Terveisin,
laiminlyöty, hylätty, sorsittu Roope

PS. Menee mulla sentään vielä sisko-Sagaa paremmin... sehän ei oo ees halunnut pihalle sen jälkeen, kun mä kohtasin pihalla fasaanin! Se ite näki sen parvekkeelta käsin, mutta pelästyi niin pahasti, ettei suostu pihalle millään keinolla! Mua ei fasaani säikäyttänyt, päin vastoin ;-) mutta narun jatke hyppäsi varmaan pari metriä säikähdyksestä!

1 comment:

Pate, Nami, Neko ja Noona said...

Tosi epistä onkin! Pure mammaa reiteen, raatele sen kaulavaltimot! Kaada edes joku horsmapurkki... Tuu, Roope, tänne meille, kyllä tonne tarhaan vielä yksi turkis mahtuu! :-)

Isot **tassut** ja paijatusta "pikkuiselle" punaiselle poikakissalle, koita kestää niiden akkojen kanssa! *virn*